Vidensfolk.dk - formidling af videnservicevidensfolk.dk  
formidling af videnservice

Med Vidensfolk.dk kan købere og leverandører   
af videnservice, let og effektivt, komme   
i kontakt med hinanden om løsning   
af konkrete opgaver   
 
  Søg løsninger og leverandører Få kunder og opgaver Om vidensfolk.dk Nyheder  Kontakt os
> Om vidensfolk.dk 
> Nyheder / RSS-feed / Blog  
> Betingelser og etiske retningslinjer
> Links & Ressourcer 
> Samarbejdspartnere  
> Referencer  
> Kontakt os
BACK Start > Om os > Nyheder / RSS-feed / Blog om vidensfolk.dk > Nyhedsbrev 

Julehilsen fra Vidensfolk.dk

"Bedre … men stadig ikke godt!”

Sådan vil mange virksomheder og deres rådgivere huske tilbage på 2010. 

Vidensfolk.dk ser fremad med den klare forventning, at rådgivere og andre videnservice leverandører vil få travlt. Vi stiller også spørgsmålet, om vi kan gøre endnu mere – eller noget andet – for at sikre travlheden fremadrettet …?


   [01]  Klipper vi rådgivere bare hår, eller skaber vi værdi? ...   
   
[02]  Vidensfolk.dk siger tak for 2010!  
   
[03]  Et stærkt leverandørnetværk!  
 
Kommentarer, ris og ros til nyhedsbrevet modtages gerne: Kontakt
[ Flere nyheder på vidensfolk.dk >> ] 


[1]
 
Klipper vi rådgivere bare hår, eller skaber vi værdi?
Vidensfolk.dk 23/12/2010
 
Jeg fik et lettere provokerende spørgsmål under et møde med en klog kollega i går. Han sagde noget, som andre har sagt før ham, men som fortjener en gentagelse, ikke mindst i lyset af den verdensorden, der har indfundet sig. 

En orden, der ikke blot kan forklares med den retoriske ”tiden efter krisen”-snak, men også med det faktum, at Kineserne og andre (tidligere) U-lande også kan regne, tænke og tage ved lære, og at de er kommet så langt, at de selv er begyndt at opfinde ting og outsource til andre lande …! 

Den kloge kollega sagde;

”Klipper vi rådgivere bare hår, eller skaber vi værdi?”

Tænk sig, hvis vi alle sammen ændrede forbrugermønstre over natten og valgte trykte reklamer fra til fordel for elektroniske reklamer og online varebestilling! Det ville da være noget værd …

Så kunne vi selv bestemme, hvilke reklamer vi gad have og vi kunne ikke mindst spare ressourcer på mange måder. Vi kunne bestille direkte på Fxxxx.dk, når vi havde fået en SMS om, at ugens tilbudsavis ligger klar online. Vi kunne stå i kortere køer i butikken når de færdigpakkede varer skulle afhentes, eller vi kunne ligefrem få Juleanden leveret til døren af den varebil, som også skulle hen til naboen - ligesom købmandens buddreng i gamle dage.

Alt sammen smartere, hurtigere og billigere, samtidig med, at der ikke skulle skoves ekstra træer til julereklamerne! Og ja, jeg er klar over, at der har været forsøgt på dette i lang tid og af flere omgange, men hvorfor går det så langsomt med at opnå disse oplagte forbedringer?

Forestil dig nu, at det var dig, som havde en løsning, der virkelig virkede på sådan en problemstilling. 

Det ville være noget at være pavestolt af og du ville pludselig ikke ’bare’ være en af os, der ikke skaber banebrydende nye værdier ved at ”klippe hår på hinanden”.

Tricket hedder innovation og entrepreneurskab! Noget vi stadig er gode til i Danmark, men som vi også skal stramme os an med, hvis vi gerne vil blive i eliten.

Måske har du løsningen på et helt andet problem, end at der er for mange reklamer i postkassen. Måske kan din løsning flytte noget, patenteres, eksporteres, gøres til almen fælleseje eller andet godt – i stedet for, at du ’bare’ bliver ved med at levere ”klipning” af dine kunders veldefinerede udfordringer med kendte metoder. Akkurat ligesom dagligvarebutikkerne, der bliver ved med at udsende papirreklamer, fordi de ikke kan (eller vil) bryde gamle mønstre.

Hvad nu hvis din løsning ligefrem kunne revolutionere noget? Og hvad nu, hvis der var flere end dig, der turde revolutionere? Så kunne du, vi og Danmark for alvor prale af, at være ude af krisen, for så ville vi igen være foran de andre. Noget, som vi desværre ikke længere kan prale så meget med.

Og så tilbage til overskriften; ”Bedre … men stadig ikke godt, - for hvem er egentlig ansvarlig for, at gøre tingene bedre? 

Nogen vil sige virksomhedslederne, nogen vil mene, at det også er politikkerne. Andre, som min kloge kollega og jeg, mener, at det grundlæggende er os alle sammen. 

Krydres denne innovations-debat med gamle dyder, som at ”dem der har evnen, også bærer forpligtelsen”, så bør især rådgivere og andre vidensfolk føle sig ramt lige ind i hjertekulen. 

- Vi skal være bedre til at kombinere den viden vi har, så der kan komme revolutioner ud af det – i samarbejde med andre vidensfolk, vidensinstitutioner og sammen med - og for - vore kunder. Dem, der tager ansvar på egne og andres vegne, er med til at sikre, at vi ikke skal nøjes med ’bedre’, men stiler bevidst mod ’bedst’.

Vidensfolk.dk vil også være med til, at gøre Danmark ’bedst’ igen. Vort leverandørnetværk besidder masser af de kompetencer, der skal til, så det er bare at få idéerne og så søge kompetente rådgivere og samarbejdspartnere gennem vores formidlingstjeneste og andre steder på rådgivermarkedet. 


[2]
Vidensfolk.dk siger tak for 2010!
 
Vidensfolk.dk formidler selvfølgelig mest ”hårklipning”, for der er trods alt størst behov for løsninger og ressourcer til kundernes mange ’almindelige’ videnservice opgaver ;-).

Jeg siger tak til kunderne, som har fundet stærke kompetencer gennem Vidensfolk.dk. 

Også tak til alle vidensvirksomhederne i vort leverandørnetværk og en ekstra tak til jer, som har budt ind på de opgaver, som kunderne har søgt løsninger på gennem Vidensfolk.dk. 

Vi har udelukkende fået positive kundetilbagemeldinger om selve formidlingsprocessen og om kvaliteten af de formidlede vidensfolk. Det gælder både dem der vandt opgaverne og dem der næsten vandt.

Kundetilbagemeldingen er et stort klap på skulderen, som alle i leverandørnetværket kan være stolte af, også selv om man måske endnu ikke har haft mulighed for, at byde ind på en konkret opgave. 

Tilbagemeldingerne siger nemlig noget om netværkets generelt høje kompetenceniveau og formidlingstjenestens evne til at matche de helt rigtige vidensfolk til de udbudte opgaver. Det giver tilfredse kunder, når de føler sig professionelt behandlet hele vejen.

Også netværkets vidensleverandører har meldt positivt tilbage på formidlingskonceptet og på de gennemførte formidlingsforløb.

Tilbagemeldingerne får mig til at være både glad og stolt over Vidensfolk.dk’s koncept og resultater – og det giver blod på tanden til at gøre det endnu bedre.

Jeg ser frem til 2011, hvor vi styrker vores indsats yderligere, for at bringe købere og leverandører af videnservice sammen om de mange spændende opgaver der venter forude.

  
Glædelig Jul og Lykkebringende Nytår!


Erik Nielsen, formidlingskonsulent, grundlægger af vidensfolk.dkMed venligste hilsner

Erik Nielsen
Vidensfolk.dk

Kommentarer, ris og ros til nyhedsbrevet modtages gerne: Kontakt

  Top


Vidensfolk.dk's formidlingstjeneste ... 
 

Videnservice køber ...
 - søg løsninger og leverandører via vidensfolk.dk - gratis og anonymt ... 

Indsend enhver type vidensopgave til os - og få den løst ved hjælp af professionelle eksterne vidensfolk:
  • Indsend en opgave - klik her
  • Læs mere om, hvorfor du skal bruge formidlingstjenesten - klik her
  • Læs mere om vidensfolk.dk - klik her

Produktblad for køberePDF produktblad:
Når der er brug for vidensfolk

Videnservice leverandør ...
 - få kunder og opgaver via vidensfolk.dk 

Alle typer vidensfolk søges til vort leverandørnetværk. Registrer din virksomhed og bliv en del af succesen: 
  • Registrer din videnservice virksomhed - klik her
  • Læs mere om, hvorfor du skal registrere din virksomhed - klik her
  • Læs mere om vidensfolk.dk - klik her.

Produktblad for leverandørerPDF produktblad:
Få kunder og opgaver

 


[03]
Vidensfolk.dk - et stærkt leverandørnetværk 
Vidensfolk.dk 02/10/2009

Inspiration og konkrete redskaber til aftaledokumenter m.v. 
Vidensfolk.dk har oprettet nogle skabeloner til løsningsforslag, konsulentkontrakter m.v.. Disse stilles til rådighed for vore registrerede videnservice leverandører og kan downloades, når vidensleverandøren når frem til aftalefasen i et af vore formidlingsforløb. 

Leverandørnetværket vokser støt! 
Tilstrømningen af vidensfolk til leverandørnetværket er tilfredsstillende, men vi har brug for endnu flere professionelle vidensfolk af enhver art i vort netværk. 

I sommeren 2009 har Vidensfolk.dk besøgt flere messer og netværksmøder for at øge synligheden omkring formidlingstjenesten blandt både købere og leverandører af videnservice. 

Vort mål er, fuldt ud at kunne imødekomme enhver efterspørgsel på kontakt til kvalificerede løsninger og ressourcer, alene ud fra vort leverandørregister. Der er vi ikke nået til endnu, og er samtidig også bevidste om, at vi altid vil skulle opsøge specifikke kompetencer hos vidensleverandører, som på søgetidspunktet ikke er med i netværket. 

Netværkets vokseværk gødes på flere måder, herunder:
  • ved organisk udvikling (dvs. ved specifik søgning efter vidensfolk der kan løse konkrete kundeopgaver som indsendes til vidensfolk.dk), 
  • ved markedsføring (så som dette nyhedsbrev, PR, avisannoncer og lign.),
  • ved direkte salg overfor videnservice virksomheder, samt
  • ved udvikling af samarbejdsrelationer med vidensleverandørers eksisterende netværk og organisationer.

For at vi aktivt kan formidle en videnservice virksomhed, er det nødvendigt, at denne er oprettet i vort leverandørregister. Registrer din videnservice virksomhed nu, hvis den skal være med i succesen - klik her

Kundeopgaver efterlyses også
Selvfølgelig efterlyser vi også altid opgaver fra købere, som ønsker let adgang til de mange kompetencer og ressourcer. 

Der gøres en løbende markedsføringsindsats overfor købere og deres brancheforeninger, organiserede netværk og andre samlingspunkter. Vi har indtil videre indledt dialog om samarbejde med faglige virksomhedsnetværk med mere end 160 medlemsvirksomheder, som alle er potentielle købere af videnservice.

Endvidere arbejder vi også på at etablere key account relationer til udvalgte storkunder, for derigennem at blive en fast del af HR-processerne i disse virksomheder.

Indsend en opgave - klik her

  Top

Nyhedsbreve, artikler og pressemeddelelser fra Vidensfolk.dk:

Viden er ikke LEGO-klodser (05/07/2013).
Danske ledere er fagligt dygtige, men skal ringe til en ven, når der skal gennemføres forandringer (19/06/2012).
Få hjælp fra de rigtige eksterne vidensfolk - uanset kontraktformen (28/06/2011).
Vidensfolk.dk på mobilen (09/03/2011).
Bedre ... men stadig ikke godt! - Julehilsen fra Vidensfolk.dk (23/12/2010).
Statsministeren indvarsler vækststøtte til den private sektor - en oplagt åbning for mere videnservice (06/10/2010)
Få hjælp til køb af videnservice - Vidensfolk.dk's kronik i ErhvervsBladet (30/11/2009).
I en tid med op- og nedture | CSR efter standarden ISO 26001 ... (04/10/2009)
Videnkøberens drøm ... - Pressemeddelelse (22/04/2009
Hvor effektiv er køberes søgning efter vidensleverandører og -løsninger?
Effektiv søgning efter videnservice leverandører og -løsninger
Event-omtale: KarriereKick på Syddansk Universitet (29/11/2008)
Nyhedsbrev nr. 2/2008 fra vidensfolk.dk (17/10/2008)
Nyhedsbrev nr. 1/2008 fra vidensfolk.dk (15/09/2008)
Nyhedsbrev nr. 1/2007 fra vidensfolk.dk (15/08/2007)

 

Vidensfolk.dk er en professionel formidlingstjeneste, der gør både kunder og leverandører glade ...!

Tilmeld E-mail
Afmeld E-mail

Din hovedinteresse
vedr. videnservice:
Køber af
videnservice
Leverandør af
videnservice
Netværk / orga-nisation vedr. videnservice
Dit navn
Mailadresse

 

Information om nyhedsbreve 
- klik her:
 


 
Kolofon: 
Udgivet af Manator Aps / vidensfolk.dk - Redaktion: info@vidensfolk.dk 

Formidlingskonsulent Erik Nielsen
Formidlingskonsulent
Erik Nielsen

Nyhedsbreve
Udgives via e-mail nyhedsbrev og RSS
[ Tilmeld / Afmeld ]

 
  

 

|  Opdateret: 18-06-2012   © Manator Aps - Herthavej 7, DK-7000 Fredericia - Tlf.: 75 95 44 46 - Mail: info@manator.dk  |

Køb videnservice
>
Søg vidensfolk

Sælg videnservice
>
Bliv registreret

Netværk og organisationer
Bliv partner

Om vidensfolk.dk
Læs mere

Bookmark and Share

  Nyheder / Presse

Viden er ikke LEGO-klodser (05/07/2013).
Danske ledere er fagligt dygtige, men skal ringe til en ven, når der skal gennemføres forandringer (19/06/2012).
Få hjælp fra de rigtige eksterne vidensfolk - uanset kontraktformen (28/06/2011).
Vidensfolk.dk på mobilen (09/03/2011).
Bedre ... men stadig ikke godt! - Julehilsen fra Vidensfolk.dk (23/12/2010).
Statsministeren indvarsler vækststøtte til den private sektor - en oplagt åbning for mere videnservice (06/10/2010)
Få hjælp til køb af videnservice - Vidensfolk.dk's kronik i ErhvervsBladet (30/11/2009).
I en tid med op- og nedture | CSR efter standarden ISO 26001 ... (04/10/2009)
Videnkøberens drøm ... - Pressemeddelelse (22/04/2009
Hvor effektiv er køberes søgning efter vidensleverandører og -løsninger?
Effektiv søgning efter videnservice leverandører og -løsninger
Event-omtale: KarriereKick på Syddansk Universitet (29/11/2008)
Nyhedsbrev nr. 2/2008 fra vidensfolk.dk (17/10/2008)
Nyhedsbrev nr. 1/2008 fra vidensfolk.dk (15/09/2008)
Nyhedsbrev nr. 1/2007 fra vidensfolk.dk (15/08/2007)

Vidensfolkets markedsforhold 
Vidensfolkets markedsforhold
Se analyse-
resultaterne